Dobre pomysły wymagają dobrej realizacji, czyli jak zbudować zaufanie użytkownika

UX i UI strony internetowej

Dobre pomysły wymagają dobrej realizacji, czyli jak zbudować zaufanie użytkownika


Data realizacji:
2020

Klient:
Euvic.se

Zadanie

Euvic.se to szwedzki odział firmy zajmującej się rozwiązaniami cyfrowymi (AI, IoT i automatyzacji w AWS, Java i .net). Szwedzki zespół odpowiada za rozwój biznesu i zapewnienie jakości projektów, które realizowane są przez zespoły programistów w Polsce. Połączenie tych dwóch światów gwarantuje wysoką jakość i konkurencyjne ceny na światowym rynku.

Żyjemy w czasach dynamicznie rozwijającej się transformacji technologicznej. Większość biznesów potrzebuje automatyzacji i rozwiązań cyfrowych, Euvic.se takie rozwiązania dostarcza. Praca nad stroną internetową i komunikacją marki (UX/UX i copyrighting) zakładała budowanie zaufania u użytkowników, którzy mają duże doświadczenie biznesowe, ale niekoniecznie technologiczne. Euvic to przede wszystkim budowanie zespołów o dużej kulturze pracy, które są wsparciem technologicznym dla biznesu.

Realizacja

Praca nad stroną internetowa odbywała się w ścisłej współpracy z zespołem zajmującym się budowaniem treści (copywritingiem) i ich przepływem na konkretnych podstronach, tak by całość komunikacji wizualnej i słownej była przyjazna dla użytkownika, który nie zawsze ma specjalistyczną wiedzę technologiczną. Budujemy zaufanie i otwartość, więc na żadnym etapie poruszania się po stronie nie możemy użytkownika zniechęcić zbyt trudnym i zaawansowanym słownictwem, fotografiami, mapą strony (np. zbyt duża i szczegółowa ilość pozycji w menu) itp. Strona nie jest więc przeładowana skomplikowanymi treściami, dzięki czemu użytkownik może swobodnie się po niej poruszać, odkrywając coraz to nowe rozwiązania i podpowiedzi dotyczące swojego biznesu.

Najważniejsze dla użytkownika poszukującego partnera technologicznego są przykłady technologicznych rozwiązań, które są analogiczne do jego problemów, celów i oczekiwań. Istotnym elementem strony jest więc sposób, w jaki przedstawiane są przykłady realizacji. Każdy case studies zawiera analizę i problemowy opis rozwiązania, jakie zostało zastosowane w konkretnej firmie. Oprócz opisu podane są informacje dotyczące klienta: wielkość firmy (ilość pracowników), rynek, obszar biznesu i, co najważniejsze, jak rozwinął się jego biznes, czy jakie problemy zostały rozwiązane po transformacji cyfrowej wykonanej przez Euvic. Każdy case studies uzupełniony jest o pomocne artykuły i opinie klientów.

Hasłem reklamowym i zarazem mottem całej grupy Euvic jest „the good people”, to właśnie dobrzy specjaliści i wysoka kultura pracy w zespole są wartością nadrzędną firmy. Tę ideę pokazaliśmy, korzystając wyłącznie z autentycznych zdjęć i filmów pracowników w naturalnych okolicznościach pracy.

Tradycyjna receptura w nowym wydaniu, czyli tworzenie marki i produktu od podstaw

Projekt brandingu, opakowań i strony internetowej

Tradycyjna receptura w nowym wydaniu, czyli praca marką kawy od podstaw


Data realizacji:
od 2020

Klient:
Tre Caffe (Tommy Cafe)

Zadanie

TreCaffè to nowa marka włoskiej kawy, kierowana przede wszystkim dla pracowników biur i klientów restauracji, która końcem 2020 roku pojawiła się na polskim rynku.

Pracując nad koncepcją produktu, zdecydowaliśmy się na bezpośrednie nawiązanie do skojarzeń z Włochami: wymarzone wakacje lub wspomnienie wakacji, włoska kuchnia, krajobraz (Toskania, Rzym, Wenecja, nadmorskie miasteczka), kolebka kultury (architektura). Jest to nowa kawa, jednak bazująca na tradycyjnej recepturze palenia. Zależało nam, by estetyka odwoływała się do tradycji, ale dawała poczucie nowoczesności. Ważne było stworzenie wrażenia przyjazności, przyjacielskości.

Realizacja

Forma znaku graficznego opiera się na nazwie, która jest również sygnetem. Znak w podstawowym wariancie występuje w kolorze czarnym lub białym, jednak zdecydowałam się na stworzenie kolorystyki marki (składa się z czterech kolorów), która tworzy tło i towarzyszy jej głównym elementom. Zastosowanie klasycznego, szeryfowego kroju pisma odwołuje się do tradycyjnego podejścia, jednak sam charakter znaku (połączone litery, zaburzone poziome linie, płynność) dodają świeżości, nowoczesności. Podobnie z układem, który nie tracąc symetryczności, jest dynamiczny, pełen życia. Tekst stanowi cały logotyp, nie mamy sloganu ani sygnetu, by „nie przeładować” znaku. Nie dodajemy kolejnych elementów, ponieważ mogłoby sprawić wrażenie ciężkości, nieczytelności, chaosu. Owalne, opływowe kształty dodają wrażenia miękkości, lekkości. Istotne jest również skojarzenie z falami i wodą, które stanowią ważny element włoskiego krajobrazu.
Wrażenie przyjacielskości, radości z picia kawy uzyskaliśmy dzięki zastosowaniu ilustracji, które sprawiają wrażenie kadrów z filmów, może wspomnień z wakacji. Ludzie, którzy pojawiają się na ilustracjach, są w podobnej grupie wiekowej do docelowych odbiorców marki.

Pracując z fotoedycją, zdecydowaliśmy się wybierać zdjęcia, na których ludzie wyglądają bardzo naturalnie i spontanicznie. Bardziej zależało na pokazaniu emocji niż perfekcji technicznej fotografii. W połączeniu z ilustracjami daje to wrażenie przyjemności, radości z bycia w biurze z przyjaciółmi, picia wspólnie kawy, wspominania i planowania wspólnych wakacji.

Oprócz strony internetowej, opakowań i podstawowych akcydensów (wizytówki, teczki, banery internetowe), zaprojektowałam również puszkę na kawę i spodki do filiżanek w kolorach marki. Zdecydowaliśmy się również na specjalne włoskie filiżanki tworzone z grubej porcelany, by maksymalnie podkreślić „włoskość” kawy.

Opakowania wyróżniające się na aptecznych półkach

Projekty opakowań na suplementy diety

Opakowanie, które wyróżnia się na aptecznej półce


Data realizacji:
od 2010

Klient:
S.P.R.P. GAL L.P.M.Ł. Marek s.j.

Zadanie

Rynek farmaceutyków rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie, co za tym idzie, na aptecznych półkach pojawia się mnóstwo różnych suplementów diety. Tym, co odróżnia aptekę od np drogerii, jest fakt dostępności produktu. W aptece klient widzi produkt z daleka, gdzie w przestrzeni drogerii może go wsiąść do ręki.

GAL to rodzinna firma specjalizująca się w produkcji suplementów diety naturalnego pochodzenia. Gdy zaczynaliśmy swoją współpracę, firma działała głównie na lokalnym rynku, obecnie załączone opakowania możemy znaleźć w większości polskich aptek. Dla firmy Gal zaprojektowałam kilkadziesiąt opakowań, nasza współpraca trwa od ponad 11 lat.

Realizacja

Bardzo istotny przy projektowaniu opakowania, jest wizualny komunikat. W aptekach produkty umieszczane są w gablotach lub na półkach za plecami aptekarza, to znaczy, że klient zwykle nie ma bezpośredniego kontaktu z produktem, dlatego tak ważnym jest komunikat umieszczony na froncie opakowania, który jest widoczny i czytelny z daleka. Klient mimo odległości dzielącej go od produktu powinien móc poznać przeznaczenie danego suplementu lub jego skład. Głównymi elementami opakowania jest więc duży, czytelny napis oraz grafika lub wyraźne zdjęcie głównego składnika produktu, czy ilustracja ukazująca efekt działania. Część suplementów występuje w seriach. W takich przypadkach cała seria charakteryzuje się spójnymi elementami, takimi jak analogiczna typografia, podobne umiejscowienie ważnych elementów opakowania i dobór zdjęć.

Kolejną ważną kwestią jest podkreślenie faktu, że komponentami suplementu są naturalne składniki, zioła. Od kilku lat możemy zaobserwować zwrot w kierunku naturalnych kosmetyków, suplementów diety, żywności, co warto podkreślić, myśląc o komunikacie, jaki wysyłamy do klienta, tym bardziej że główne hasło reklamowe firmy GAL brzmi „Ufamy naturze”.

Podsumowując, projekty opakowań zawierają w sobie wizualną reprezentację dwóch głównych idei przyświecających powstaniu suplementu. Są nimi zaufanie do naturalnych składników oraz pomoc w konkretnych problemach zdrowotnych. Wszystkie projekty przeszły tak zwaną próbę czasu i od wielu lat z powodzeniem funkcjonują na polskim rynku, zyskując rzeszę stałych odbiorców.

Naszym priorytetem jest zawsze terminowość, rzetelność i skrupulatność, a celem wysoki standard wizualny i funkcjonalność projektów. Jesteśmy firmą farmaceutyczną, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość produktów i mamy świadomość, że wizerunek zewnętrzny produktu może przyczynić się do budowania dobrej opinii w świadomości klientów, zwłaszcza przy pierwszym kontakcie z produktem.

Michał Marek
Zastępca prezesa

czytaj dalej

Zmiana komunikacji wizualnej z myślą o nowej grupie docelowej

Branding i strona internetowa dla Wessberg&Terneborg

Zmiana komunikacji wizualnej z myślą o nowej grupie docelowej


Data realizacji:
2019

Klient:
Euvic.se dla Wessberg&Terneborg

Zadanie

Wessberg & Terneborg AB to szwedzka firma zajmująca się usługami remontowymi. W odróżnieniu od wielu innych firm działających na rynku Wessberg&Terneborg charakteryzuje się wysoką jakością usługi, doradztwem materiałowym i technologicznym oraz pomocą w zakresie projektowania wnętrz.

Rebranding spowodowany był zwróceniem uwagi na faktyczną grupę docelową, czyli rynek usług luksusowych z dużym naciskiem na kompleksowe i mocno spersonalizowane rozwiązania.

Realizacja

Dbałość o szczegóły wykonania, jakość używanych materiałów i elegancki design tworzą  charakterystyczny dla Szwecji bajkowy dom pełen naturalnego piękna z dbałością o każdy detal. Wessberg & Terneborg pracują, wykorzystując naturalne surowce, dlatego w logo pojawiają się elementy zaczerpnięte ze świata przyrody (słoje drewna) umieszczone w formie prostego, geometrycznego kształtu domu.

Typografia opiera się na wyborze jasnych i pełnych światła krojów pism, które współgrają ze znakiem, są łatwe w użytkowaniu i eleganckie. Co ważne
z punktu widzenia szwedzkiego minimalizmu, litery nie mają żadnych zbędnych ozdobników. Właściciele stawiają na minimalizm i elegancję, dlatego zdecydowaliśmy się nie wprowadzać dodatkowych kolorów do logotypu. To rozwiązanie jest bardzo użyteczne z punktu widzenia ekonomicznego użytkowania znaku (małe nadruki na koszulkach produkowane w niskich nakładach).

Najważniejszym elementem strony jest odpowiedni dobór grafik i fotografii. To one nadają klimat i opowiadają historię. Na każdej podstronie oprócz motywów przekroju drzewa zaczerpniętych z logo znajdują się zdjęcia bajecznych domków na łonie natury fotografowane z lotu ptaka. To rozwiązanie podkreśla szacunek, jakim właściciele firmy obdarzają przyrodę zarówno jako budulec domów, jak i naszego świata.

Funkcjonalne i efektowne interfejsy

Projektowanie stron internetowych i systemów do zarządzania nieruchomościami

Funkcjonalne i efektowne interfejsy


Data realizacji:
od 2018

Klient:
Euvic dla Frank Porter

Zadanie

UX/UI aplikacji, stron internetowych i paneli administracyjnych oraz materiałów promocyjnych.

Frank Porter to firma zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami
pod krótkoterminowy wynajem. Firma specjalizuje się w przygotowywaniu
i wynajmowaniu ekskluzywnych apartamentów. Swoją działalność rozpoczęła
w Dubaju, obecnie rozszerza swoje działania na inne kraje (między innymi
Rosję). Oprócz flagowej strony internetowej marki zajmowałam się projektowaniem strony z wyszukiwarką mieszkań tzw. booking site, strony największego dubajskiego apartamentu SOHO, dwóch paneli administracyjnych i aplikacji.

Realizacja

Frank porter to firma specjalizująca się w ekskluzywnych usługach, oprócz opieki nad mieszkaniami świadczą usługi projektowania wnętrz, fotograficzne, copywriterskie i wszystko to, co wiąże się z marketingiem apartamentów. Ideą projektu było stworzenie wrażenia stabilności, bezpieczeństwa, to dlatego zdecydowałam się na zastosowanie mocnych kontrastów (używamy głównie czerni i bieli), twardych linii. Dodatkowym kolorem jest złoty, który występuje jako podkreślenie luksusu i wytworności. Również dobór fotografii ma znaczenie. Wszystkie zdjęcia, które pojawiają się na stronach, ukazują eleganckie i dobrze zaprojektowane wnętrza. Charakterystycznym motywem wspólnym, który pojawia się na wszystkich stronach marki, jest elegancki fotel ustawiony na tle kolorowej ściany. Kolor ściany jest jednocześnie kolorem przewodnim strony.

Czytelne i funkcjonalne panele administracyjne są podstawą do intuicyjnej i łatwej obsługi rezerwacji. Panel dla właścicieli mieszkań zawiera sporo wizualizacji statystyk w postaci wykresów rezerwacji, przychodów itp.

Elementy wizualne marki stanowią spójną całość. Zarówno materiały marketingowe, projekt newslettera, czy checklisty używane przez osoby sprzątające pokoje są utrzymane w tej samej szacie graficznej, co potęguje wrażenie dbania o każdy szczegół usługi.

Myśl globalnie działaj lokalnie, czyli etyczne projektowanie dla biznesu

Branding dla sklepu z designem

Myśl globalnie działaj lokalnie, czyli etyczne projektowanie dla biznesu


Data realizacji:
2018

Klient:
Mech Trowa sklep z designem

Zadanie

Mech Trowa to lokalny sklep z designem. Warto zwrócić uwagę, że Ustroń to małe, prowincjonalne miasteczko. Tak więc „Mech Trowa | sklep z designem” to przede wszystkim idea edukacji celowanej na zwrócenie uwagi na wartość świadomego kupowania, które uświadamia klientowi, że to właśnie on wybierając mądrze i odpowiedzialnie ma wpływ na rozwój lokalnego rzemiosła, designu, sztuki. Wszystko tu odbywa się według zasady: myśl globalnie, działaj lokalnie. Mówiąc Mech Trowa mam na myśli szacunek dla Twórców zamiast produkcji masowej. Etykę kupowania zamiast konsumpcjonizmu. Ekologię zamiast produkowania kolejnej góry śmieci.

Firma, dla której projektowany był Logotyp działa na rynku lokalnym, stąd również pochodzi nazwa sklepu, która jest wyrażeniem gwarowym. Odbiorcą Logotypu jest klient świadomy pochodzenia produktu, jego rzeczywistej wartości rynkowej. Poprzez logotyp firma powinna się jawić jako przyjazna, uczciwa i wspierająca rękodzielników, mająca na celu nie tylko sprzedaż, ale też pomoc klientowi w jego wyborze, doradztwo i wsparcie. Stąd wybór ekologicznych papierów i druku wyłącznie jednym kolorem.

Realizacja

Miałam przyjemność projektować identyfikację wizualną, w skład której wchodziły: Logo wraz z pełną księgą znaku, dobór typografii, kolorystyki i materiałów wykorzystywanych do produkcji wizytówek, bonów upominkowych, cenówek.

Logo w swoim charakterze jest skromne i neutralne, tak by umożliwić odpowiednie wyeksponowanie produktów. Logotyp i cała identyfikacja wizualna nie powinny „walczyć” z produktami o uwagę, powinny stanowić tło i na tym polega tajemnicaich funkcjonalności. Znak zaprojektowany był z myślą o pionowym i poziomym położeniu. Dodatkowo sygnet (okrąg z literami „mt”) może funkcjonować jako samodzielny znak przy okazji małych druków i akcydensów typu długopis, cenówka itp.

Oprócz logotypu identyfikację wizualną uzupełnia seria piktogramów sugerujących asortyment sklepu. Piktogramy są ważnym elementem, szczególnie dla osób, które nie spotkały się wcześniej z lokalnym określeniem „mech trowa”.

Dobór rozwiązań produkcyjnych i papierów również nie był przypadkowy. Chcąc podkreślić wartość, jaką jest ekologia, zdecydowaliśmy się na użycie papierów z recyklingu i wyłącznie czarnej farby drukarskiej.

Mogę oczywiście wymienić wiele cech, które wyróżniają Ulę na tle innych projektantów graficznych, ale dla mnie jest przede wszystkim artystką i osobą o niespotykanej empatii. Jej nieszablonowe spojrzenie i przy tym otwartość na drugiego człowieka były mi w tym trudnym czasie bardzo potrzebne. Współpracując z Ulą, miałam wrażenie, że nie jestem tylko kolejnym klientem, ale kimś szczególnym, bo do swojej pracy podchodzi z wielkim oddaniem i zaangażowaniem. Miałam wsparcie i poczucie bezpieczeństwa na każdym etapie współpracy i dlatego polecam ją z całego serca

Monika Pilch
Właścicielka

czytaj dalej

Kampanie reklamowe marek własnych, wsparcie działu promocji i marketingu

Współpraca z siecią Drogerii Rossmann

Kampanie reklamowe marek własnych


Data realizacji:
2011 – 2016

Klient:
Drogerie Rossmann

Zadanie

W ciągu kilkuletniej współpracy z działami promocji i marketingu Drogerii Rossmann zajmowałam się na wsparciem graficznym działań promocyjnych wokół marek własnych. W ramach współpracy tworzyłam kampanie reklamowe np. reklamy prasowe, banery internetowe, animowane plakaty wyświetlane w sklepach. Projektowałam również materiały wewnętrzne. Oprócz prac graficznych zajmowałam się również fotografią aranżowaną tworząc tematyczne sesje fotograficzne do Magazynu Skarb i produktową typu packshot.

Realizacja

Kampanie reklamowe realizowane były wspólnie z działem promocji. Projekty plakatów wyświetlane były na ekranach w drogeriach Rossmann, reklamy w Magazynie Skarb oraz wizualizacje konkursów na portalu.

Manual projektowany był z myślą o wewnętrznych potrzebach szkoleniowych w sieci drogerii Rossmann Polska. Ze względu na okresową wymianę treści zdecydowaliśmy się na użycie formy segregatora i wymiennych kart. Wydawnictwo było projektowane z myślą o wąskiej i specyficznej grupie zawodowej, którą stanowią pracownicy drogerii. Bardzo ważne było, by mogli bardzo szybko i instynktownie odnaleźć szukane treści w trakcie rozmowy z klientem, stąd odpowiednie zakładki, zdjęcia sugerujące treści, duże litery, wykresy i piktogramy pozwalające na łatwe poruszanie się po podręczniku.

Produktowe sesje fotograficzne wykonywane były w ramach współpracy z działem marketingu. Aranżowane zdjęcia produktowe miały służyć promocji sezonowych nowości znajdujących się na drogeryjnych półkach. Większość fotografii znalazła się w magazynie Skarb, jako ilustracje do artykułów, w gazetkach produktowych, oraz na portalu internetowym jako inspiracje świąteczne.

Niniejszym pismem mam przyjemność zarekomendować Panią Urszulę Kluz-Knopek, jako niezwykle profesjonalnego grafika i fotografa. Świadczone przez nią usługi cechuje fachowość, terminowość i rzetelność, oryginalność i kreatywność. Polecam wszystkim panią Urszulę Kluz-Knopek jako sumiennego i solidnego partnera, gwarantującego wysoką jakość swoich projektów.

Bartosz Kowalski
Dział promocji Rossmann SDP

czytaj dalej

Kompleksowa opieka nad nad komunikacją wizualną firmy

Strona internetowa, materiały marketingowe, opakowania na produkty i sesje zdjęciowe

Kompleksowa opieka nad nad komunikacją wizualną firmy


Data realizacji:
2014-2019

Klient:
Zenner-Poland Sp. z o.o.

Zadanie

Firma Zenner to największy dystrybutor artykułów toaletowych i kosmetycznych w Polsce. Podczas naszej współpracy byłam odpowiedzialna za projektowanie wszystkich materiałów wizualnych wychodzących z firmy: tworzenie koncepcji marek własnych, opieką nad brandingiem, projektowanie opakowań i serii opakowań, produkcja sesji fotograficznych, projektowanie stron internetowych, katalogów, materiałów dla działu handlowego i marketingowego, produkcja kampanii reklamowych (reklamy prasowe, banery na stronach internetowych itp).

Realizacja

Projekty opakowań:
Ideą całej serii produktów z akcesoriami do pielęgnacji miał być dziewczęcy, lekki look, który wyróżnia się na tle innych opakowań na półkach. To nie miały być kolejne neutralne opakowania, które są jedynie tłem. Tutaj stawiamy na historie, emocje, wrażenie. W tym wypadku było to szczególnie ważne, ponieważ zastosowanie samych produktów nie jest oczywiste (przyrząd do depilacji twarzy, bibułka matująca). Opakowanie musiało więc tak mocno przyciągać uwagę, by docelowy klient chwycił je do ręki i doczytał przeznaczenie produktu. Po dodaniu ilustracji przedstawiających szkice wyjęte wprost ze świata mody, mamy do czynienia z produktem dla każdej miłośniczki mody i dobrego stylu. Ta seria produktów wymagała szczególnego zwrócenia uwagi na wykrojnik opakowania. Ważnym było, by pokazać produkt nie zapominajac jednak o pozostawieniu miejsca na informacje dotyczacą jego przeznaczenia.

Szybka i trafna komunikacja wizualna, czyli zastosowanie piktogramów i odpowiednich fotografii. Na innejs erii opakowań zdecydowałam się na użycie wskazówek użycia konkretnych produktów (np pędzli do twarzy, oczu, policzków), do których projektowane były odpowiednie piktogramy. Oprócz tego na froncie etykiety znajdują się zdjęcia sugerujące przeznaczenie konkretnego pędzla (pędzle to pudrów, cieni do oczu, szminki), nożyczki i paznokcie, nożyczki i skórki, tarka i stopa.

Przykładem świadomej pracy z kształtem wykrojnika jest opakowanie szczotki do włosów I-Flow z kolekcji Ewa Schmitt. Szczotka jest ultralekka, posiada liczne otwory (pozwalają na przepływ powietrza, co znacznie skraca proces suszenia) i jednoelementową poduszkę. Dzięki temu jest idealna zarówno do nakładania odżywki podczas kąpieli, jak i do suszenia i modelowania. Opakowanie powinno być takie jak szczotka — lekkie, delikatne, zgrabne i nowoczesne. Wzór na opakowaniu nawiązuje zarówno do wspomnianego przepływu powietrza przez otwory, jak i do samej struktury włosów. Otwór na środku pozwala dotknąć uginających się elastycznych igieł.

Realizacja

Kampanie reklamowe
Każda premiera produktu na rynku wiązała się z kampanią informacyjną, w zależności od wymagań marki własnej przygotowywałam reklamy do magazynów branżowych, banery informacyjne na strony internetowe.

Materiały wizerunkowe
Projektowałam materiały wizerunkowe i wewnętrzne firmy,  projekty wspierające dział handlowy. Przygotowywałam prezentacje multimedialne poszczególnych produktów, marek własnych, serii produktowych prezentowanych podczas spotkań biznesowych. Oprócz tego zajmowałam się projektem i składem katalogu produktów (ponad 300 stron cyklicznie aktualizowanych), projektem strony internetowej dystrybutora.

Sesje fotograficzne
W ramach współpracy byłam odpowiedzialna za wizerunek produktów. Zajmowałam się przygotowaniem i produkcją aranżowanych sesji fotograficznych, których efekty wykorzystywane były do projektów kampanii reklamowych. Wykonywałam zdjęcia packshotowe (produkt na białym tle) produktów, później wykorzystywane były w katalogach, na stronach internetowych i reklamach. Oprócz tego przygotowywałam wizualizacje opakowań (gdy fizycznie nie były jeszcze wyprodukowane) do umieszczenia w prezentacjach wykorzystywanych przez dział handlowy.

Pani Urszula jest osobą niezwykle energiczną i kreatywną, z ogromnym zapałem do pracy. Jej dzieła zachwycają oryginalnością i wysokim kunsztem graficznym. Zlecenia realizuje starannie i terminowo. Współpraca ze Studiem Bakłażan zawsze przebiega w przyjaznej atmosferze.
Z przyjemnością rekomendujemy Studio Bakłażan, jako solidnego partnera, jednocześnie życząc dalszych sukcesów.

Horst Schmitt
Prezes zarządu

czytaj dalej

Książka kucharska dla blogerki kulinarnej, czyli jak przenieść bloga na papier

Projekty książek kucharskich Olgi Smile

Książka kucharska blogerki kulinarnej


Data realizacji:
2010 – 2014

Klient:
Olga Smile

Zadanie

Olga Smile jest polską pionierką blogów kulinarnych, swój prowadzi od kilkunastu lat. Kilka lat temu, już jako rozpoznawalna blogerka, wpadła na pomysł stworzenia książki kucharskiej, która nosiłaby „ducha jej bloga”.

Książka okazała się sukcesem i zaowocowała wieloletnią współpracą, podczas której powstało kilka innych książek i serii książek kucharskich.

Realizacja

Książki Olgi Smile to nie tylko zbiór przepisów kulinarnych okraszonych ładnymi zdjęciami. Książki w dużej mierze oddają charakter jej bloga, który jest wypełniony jej przemyśleniami i wspomnieniami dotyczącymi gotowania, jedzenia, podróży i lokalnych produktów. Te opisy zostały wykorzystane jako wstęp do każdego przepisu kulinarnego. Zajmują dość sporo miejsca na rozkładówce, w ten sposób została nadana im waga i wartość. Dzięki temu udało się zachować wrażenie bliskości, bezpośredniego kontaktu i tworzenia więzi z czytelnikiem.

Oprócz fotografii potraw, które znajdują się zawsze po lewej stronie rozkładówki, znajdziemy zdjęcia samych produktów sfotografowanych na białym tle (tzw. paskshot). Kompozycja tych fotografii i składu tekstu dodaje książce dynamiki i zaciekawia czytelnika. Każda rozkładówka wygląda nieco inaczej, dlatego z przyjemnością przegląda się całą książkę w poszukiwaniu inspiracji. Takie rozwiązanie, choć czasochłonne i wymagające dużego nakładu pracy i wiedzy graficznej, skutkuje atrakcyjnym efektem i zachętą do częstego użytkowania książki.

Projektem i składem wszystkich publikacji zajmowała się Basia Łukasik.

Projektowanie dla rodzinnego biznesu

Identyfikacja wizualna sali zabaw dla dzieci

Projektowanie dla rodzinnego biznesu


Data realizacji:
2018

Klient:
Sala zabaw Rewelka

Zadanie

Sala zabaw Rewelka to rodzinna firma. Moim klientem była wiec cała wesoła rodzina, która wspólnie chce budować nowe miejsce z myślą o sobie i innych dzieciach. Każdy jej członek, czy to mama, czy córeczka miał jednakowy wpływ na wygląd projektu. Taka współpraca wymagała zupełnie innego podejścia do procesu projektowania i edukacji klientów.

Praca w przypadku takiego zlecenia nie opiera się wyłącznie na przygotowaniu projektów i plików do druku, lecz przede wszystkim na analizie potrzeb każdego członka rodziny, który będzie aktywnie kontynuował moją pracę projektową. Z taką samą uwagą należy podejść do umiejętności córek, bo to one muszą chcieć i umieć malować elementy brandingu, jak i rodziców, którzy w programach komputerowych sami będą pracować nad kolejnymi materiałami.

Proces

Podczas spotkań, na których badałam założenia biznesowe z rodzicami (analiza lokalnego rynku, koncepcji biznesu i budżetu), okazało się, że córeczki bardzo chętnie rysują. Ten fakt wykorzystałam do stworzenia elementów graficznych. Patyczaki rysowane prostą kreską mogą być malowane przez dzieci na niemal każdym etapie rozwoju i w ten sposób stając się spójną częścią identyfikacji wizualnej. Nawet kolory (wybór padł na żółty i czerwony) dobrane były tak, żeby była pewność, iż odpowiednie kredki znajdą się w każdym dziecięcym piórniku.

Odpowiedni dobór krojów pism, ich zastosowanie i edukacja sprawiają, ze tata sam potrafi zaprojektować materiały wizualne (banery w mediach społecznościowych, regulaminy, okazjonalne plakaty) stosując trzy odrębne kroje pism w zależności od ilości i długości tekstu.

Realizacja

W skład projektu wchodzą trzy wersje logotypu (z księgą znaku) stosowane w zależności od rodzaju materiałów i potrzeb (inna wersja drukowana będzie na kredkach, inna na plakatach), zaproszenia na urodzinki, plakaty, ulotki, wizytówki magnesowe (tak, by przyczepione do lodówki przypominały o konieczności wizyty w Rewelce).

Już podczas pierwszego spotkania otrzymaliśmy od Pani Urszuli mnóstwo cennych wskazówek, a także uwag odnośnie do przyjętej koncepcji. Od początku mieliśmy poczucie, że trafiliśmy w dobre ręce – elastyczność i otwartość to słowa, które towarzyszyły nam przez cały okres współpracy. Pani Urszula zaprojektowała nasz logotyp, a także zajęła się opracowaniem całej koncepcji wizerunkowej. Niestandardowe rozwiązania, pomoc na każdym etapie, a także ciągły uśmiech, tak w skrócie można opisać naszą relację. Jeśli dodamy do tego rzetelność oraz terminowość otrzymamy współpracę niemalże idealną.

Kaja Węglorz
Właścicielka sali zabaw Rewelka

czytaj dalej

Youtube
Vimeo
Google Maps