Logotyp dla Marty Makles
Praca nad logotypem dla influencerki i jego zastosowanie w sieciach społecznościowych
Data realizacji:
2018
Klient:
Marta Makles
Zadanie
Marta Makles jest trenerką zdrowego tryby życia i zawodową influencerką. Poprosiła mnie o wykonanie logotypu i wizytówki, które stanowiłyby dopełnienie jej profili na Instagramie i Facebooku. Logotyp miałby więc spełniać funkcję przedłużenia jej marki w wirtualnym świecie. Wizualnie powinien więc nawiązywać do sposobu prezentowania treści przez Martę.
Realizacja
Praca nad logotypem zaczęła się od obserwacji tego, jak Marta Makles korzysta ze swoich sieci społecznościowych, w jaki sposób dzieli się wiedzą z osobami, które ją obserwują, w się z nimi komunikuje. Okazało się, że korzysta przede wszystkim z relacji na instagramie, na które składają się zdjęcia, czasem drobne teksty, ale przede wszystkim wzorki i podkreślenia rysowane jednym z narzędzi do publikowania postów na Instastories. Ten sposób rysowania i kolor, którego używała, stały się główną inspiracją do zaprojektowania logotypu. W tle napisu znajduje się więc różowy maziajek zainspirowany sposobem przedstawiania treści na instastories. Sama typografia została zaczerpnięta z jej podpisu, który stosuje od początku swojej pracy jako trenerka (jeszcze zanim przeniosła się ze swoją działalnością do sieci). Marta, podpisując się zastępowała wielką literę „M” swojego nazwiska dość sporym symbolem serca. To serce i ten sposób podpisywania się został przełożony na potrzeby logotypu. Pod głównym tekstem znajduje się miejsce na dopisek, napisany już klasycznym bezszeryfowym krojem pisma. Dopisek może być zmieniany w zależności od kontekstu występowania. Przykładowo na wizytówce mamy napis „trening i dieta”.