Projekty opakowań na suplementy diety

Opakowanie, które wyróżnia się na aptecznej półce


Data realizacji:
od 2010

Klient:
S.P.R.P. GAL L.P.M.Ł. Marek s.j.

Zadanie

Rynek farmaceutyków rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie, co za tym idzie, na aptecznych półkach pojawia się mnóstwo różnych suplementów diety. Tym, co odróżnia aptekę od np drogerii, jest fakt dostępności produktu. W aptece klient widzi produkt z daleka, gdzie w przestrzeni drogerii może go wsiąść do ręki.

GAL to rodzinna firma specjalizująca się w produkcji suplementów diety naturalnego pochodzenia. Gdy zaczynaliśmy swoją współpracę, firma działała głównie na lokalnym rynku, obecnie załączone opakowania możemy znaleźć w większości polskich aptek. Dla firmy Gal zaprojektowałam kilkadziesiąt opakowań, nasza współpraca trwa od ponad 11 lat.

Realizacja

Bardzo istotny przy projektowaniu opakowania, jest wizualny komunikat. W aptekach produkty umieszczane są w gablotach lub na półkach za plecami aptekarza, to znaczy, że klient zwykle nie ma bezpośredniego kontaktu z produktem, dlatego tak ważnym jest komunikat umieszczony na froncie opakowania, który jest widoczny i czytelny z daleka. Klient mimo odległości dzielącej go od produktu powinien móc poznać przeznaczenie danego suplementu lub jego skład. Głównymi elementami opakowania jest więc duży, czytelny napis oraz grafika lub wyraźne zdjęcie głównego składnika produktu, czy ilustracja ukazująca efekt działania. Część suplementów występuje w seriach. W takich przypadkach cała seria charakteryzuje się spójnymi elementami, takimi jak analogiczna typografia, podobne umiejscowienie ważnych elementów opakowania i dobór zdjęć.

Kolejną ważną kwestią jest podkreślenie faktu, że komponentami suplementu są naturalne składniki, zioła. Od kilku lat możemy zaobserwować zwrot w kierunku naturalnych kosmetyków, suplementów diety, żywności, co warto podkreślić, myśląc o komunikacie, jaki wysyłamy do klienta, tym bardziej że główne hasło reklamowe firmy GAL brzmi „Ufamy naturze”.

Podsumowując, projekty opakowań zawierają w sobie wizualną reprezentację dwóch głównych idei przyświecających powstaniu suplementu. Są nimi zaufanie do naturalnych składników oraz pomoc w konkretnych problemach zdrowotnych. Wszystkie projekty przeszły tak zwaną próbę czasu i od wielu lat z powodzeniem funkcjonują na polskim rynku, zyskując rzeszę stałych odbiorców.

Naszym priorytetem jest zawsze terminowość, rzetelność i skrupulatność, a celem wysoki standard wizualny i funkcjonalność projektów. Jesteśmy firmą farmaceutyczną, która stawia przede wszystkim na wysoką jakość produktów i mamy świadomość, że wizerunek zewnętrzny produktu może przyczynić się do budowania dobrej opinii w świadomości klientów, zwłaszcza przy pierwszym kontakcie z produktem.

Michał Marek
Zastępca prezesa

czytaj dalej

Youtube
Vimeo
Google Maps