Projekt brandingu, opakowań i strony internetowej

Tradycyjna receptura w nowym wydaniu, czyli praca marką kawy od podstaw


Data realizacji:
od 2020

Klient:
Tre Caffe (Tommy Cafe)

Zadanie

TreCaffè to nowa marka włoskiej kawy, kierowana przede wszystkim dla pracowników biur i klientów restauracji, która końcem 2020 roku pojawiła się na polskim rynku.

Pracując nad koncepcją produktu, zdecydowaliśmy się na bezpośrednie nawiązanie do skojarzeń z Włochami: wymarzone wakacje lub wspomnienie wakacji, włoska kuchnia, krajobraz (Toskania, Rzym, Wenecja, nadmorskie miasteczka), kolebka kultury (architektura). Jest to nowa kawa, jednak bazująca na tradycyjnej recepturze palenia. Zależało nam, by estetyka odwoływała się do tradycji, ale dawała poczucie nowoczesności. Ważne było stworzenie wrażenia przyjazności, przyjacielskości.

Realizacja

Forma znaku graficznego opiera się na nazwie, która jest również sygnetem. Znak w podstawowym wariancie występuje w kolorze czarnym lub białym, jednak zdecydowałam się na stworzenie kolorystyki marki (składa się z czterech kolorów), która tworzy tło i towarzyszy jej głównym elementom. Zastosowanie klasycznego, szeryfowego kroju pisma odwołuje się do tradycyjnego podejścia, jednak sam charakter znaku (połączone litery, zaburzone poziome linie, płynność) dodają świeżości, nowoczesności. Podobnie z układem, który nie tracąc symetryczności, jest dynamiczny, pełen życia. Tekst stanowi cały logotyp, nie mamy sloganu ani sygnetu, by „nie przeładować” znaku. Nie dodajemy kolejnych elementów, ponieważ mogłoby sprawić wrażenie ciężkości, nieczytelności, chaosu. Owalne, opływowe kształty dodają wrażenia miękkości, lekkości. Istotne jest również skojarzenie z falami i wodą, które stanowią ważny element włoskiego krajobrazu.
Wrażenie przyjacielskości, radości z picia kawy uzyskaliśmy dzięki zastosowaniu ilustracji, które sprawiają wrażenie kadrów z filmów, może wspomnień z wakacji. Ludzie, którzy pojawiają się na ilustracjach, są w podobnej grupie wiekowej do docelowych odbiorców marki.

Pracując z fotoedycją, zdecydowaliśmy się wybierać zdjęcia, na których ludzie wyglądają bardzo naturalnie i spontanicznie. Bardziej zależało na pokazaniu emocji niż perfekcji technicznej fotografii. W połączeniu z ilustracjami daje to wrażenie przyjemności, radości z bycia w biurze z przyjaciółmi, picia wspólnie kawy, wspominania i planowania wspólnych wakacji.

Oprócz strony internetowej, opakowań i podstawowych akcydensów (wizytówki, teczki, banery internetowe), zaprojektowałam również puszkę na kawę i spodki do filiżanek w kolorach marki. Zdecydowaliśmy się również na specjalne włoskie filiżanki tworzone z grubej porcelany, by maksymalnie podkreślić „włoskość” kawy.

Youtube
Vimeo
Google Maps