Kompleksowa obsługa firmy

Zenner dystrybutor art. kosmetycznych

Zadanie

Firma Zenner to największy dystrybutor artykułów toaletowych i kosmetycznych w Polsce. Podczas naszej współpracy byłam odpowiedzialna za projektowanie wszystkich materiałów wizualnych wychodzących z firmy: tworzenie koncepcji marek własnych, opieką nad brandingiem, projektowanie opakowań i serii opakowań, produkcja sesji fotograficznych, projektowanie stron internetowych, katalogów, materiałów dla działu handlowego i marketingowego, produkcja kampanii reklamowych (reklamy prasowe, banery na stronach internetowych itp).

Poniżej znajdują się opisy wybranych realizacji.

Realizacja
Projekty opakowań:

Wywołanie emocji Ideą całej serii produktów z akcesoriami do pielęgnacji miał być dziewczęcy, lekki look, który wyróżnia się na tle innych opakowań na półkach. To nie miały być kolejne neutralne opakowania, które są jedynie tłem. Tutaj stawiamy na historie, emocje, wrażenie. W tym wypadku było to szczególnie ważne, ponieważ zastosowanie samych produktów nie jest oczywiste. Opakowanie musiało więc tak mocno przyciągać uwagę, by docelowy klient chwycił je do ręki i doczytał przeznaczenie produktu. Po dodaniu ilustracji przedstawiających szkice wyjęte wprost ze świata mody, mamy do czynienia z produktem dla każdej miłośniczki mody i dobrego stylu.  Pierwszymi produktami z serii były: przyrząd do depilacji twarzy, bibułka matująca.

Pomysł na opakowania okazał się strzałem w dziesiątkę i po krótkim czasie seria rozwinęła się o inne produkty: stojaki na gąbeczki do makijażu, lusterka kosmetyczne, opaski. Seria z panienką, bo tak roboczo ją nazywamy, sprzedawana jest pod markami For your Beauty (marka własna drogerii Rossmann) i Ewa Schmitt.

Świadoma praca z wykrojnikiem opakowania. Lusterka w drogeriach zwykle sprzedawane są bez opakowań, tak by można było je dotknąć, co często skutkuje opalcowaniem. Nie jest to większym problemem przy metalowych bądź plastikowych produktach. Tutaj mamy jednak eleganckie, ekskluzywne lusterko, pokryte materiałem o skóropodobnej fakturze i nie chcemy, by się zabrudziło, stąd dość ekstrawagancki pomysł, aby je opakować.

Na opakowaniu znajduje się otwór i wskazówką „dotknij mnie”, która sugeruje możliwość zaznajomienia się z wyjątkową teksturą. Przy okazji puszczamy oczko Alicji w Krainie Czarów, co idealnie pasuje do lekkiego i dziewczęcego looku całej serii opakowań.

Zdecydowaliśmy się na użycie tworzywa PCV, zamiast kartonu do stworzenia wykrojnika, by opakowanie nie niszczyło się (nie przedzierało), gdy klientki będą wyciągać lusterko. Nie oszukujmy się, na półkach leży bardzo wiele porozdzieranych opakowań.

Szybka i trafna komunikacja wizualna, czyli zastosowanie piktogramów i odpowiednich fotografii. Na opakowaniach zawarte są wskazówki użycia konkretnych produktów (np pędzli do twarzy, oczu, policzków), do których projektowane były odpowiednie piktogramy. Oprócz tego na froncie etykiety znajdują się zdjęcia sugerujące przeznaczenie konkretnego pędzla (pędzle to pudrów, cieni do oczu, szminki), nożyczki i paznokcie, nożyczki i skórki, tarka i stopa. Kolenym przykładem mogą być rozmwiazania zastosowane na opakowaniu szczotki do włosów I-Flow z kolekcji Ewa Schmitt. Szczotka est ultralekka, posiada liczne otwory (pozwalają na przepływ powietrza, co znacznie skraca proces suszenia) i jednoelementową poduszkę. Dzięki temu jest idealna zarówno do nakładania odżywki podczas kąpieli, jak i do suszenia i modelowania. Opakowanie powinno być takie jak szczotka — lekkie, delikatne, zgrabne i nowoczesne. Wzór na opakowaniu nawiązuje zarówno do wspomnianego przepływu powietrza przez otwory, jak i do samej struktury włosów. Otwór na środku pozwala dotknąć uginających się elastycznych igieł. Produkt skierowany jest dla kobiet nowoczesnych, które lubią eksperymentować i cenią swój czas.

Kampanie reklamowe

Każda premiera produktu na rynku wiązała się z kampanią informacyjną, w zależności od wymagań marki własnej przygotowywałam reklamy do magazynów branżowych, banery informacyjne na strony internetowe. 

Materiały wizerunkowe

Projektowałam materiały wizerunkowe i wewnętrzne firmy,  projekty wspierające dział handlowy. Przygotowywałam prezentacje multimedialne poszczególnych produktów, marek własnych, serii produktowych prezentowanych podczas spotkać biznesowych. Oprócz tego zajmowałam się projektem i składem katalogu produktów (ponad 300 stron cyklicznie aktualizowanych), projektem strony internetowej dystrybutora.

Sesje fotograficzne

W ramach współpracy byłam odpowiedzialna za wizerunek produktów. Zajmowałam się przygotowaniem i produkcją aranżowanych sesji fotograficznych, których efekty wykorzystywane były do projektów kampanii reklamowych. Wykonywałam zdjęcia packshotowe (produkt na białym tle) produktów, później wykorzystywane były w katalogach, na stronach internetowych i reklamach. Oprócz tego przygotowywałam wizualizacje opakowań (gdy fizycznie nie były jeszcze wyprodukowane) do umieszczenia w prezentacjach wykorzystywanych przez dział handlowy.


Data realizacji:
2014 – 2019


Klient:
Zenner-Poland Sp. z o.o.

Youtube
Vimeo
Google Maps