Strona internetowa, materiały marketingowe, opakowania na produkty i sesje zdjęciowe
Kompleksowa opieka nad nad komunikacją wizualną firmy
Data realizacji:
2014-2019
Klient:
Zenner-Poland Sp. z o.o.
Zadanie
Firma Zenner to największy dystrybutor artykułów toaletowych i kosmetycznych w Polsce. Podczas naszej współpracy byłam odpowiedzialna za projektowanie wszystkich materiałów wizualnych wychodzących z firmy: tworzenie koncepcji marek własnych, opieką nad brandingiem, projektowanie opakowań i serii opakowań, produkcja sesji fotograficznych, projektowanie stron internetowych, katalogów, materiałów dla działu handlowego i marketingowego, produkcja kampanii reklamowych (reklamy prasowe, banery na stronach internetowych itp).
Realizacja
Projekty opakowań:
Ideą całej serii produktów z akcesoriami do pielęgnacji miał być dziewczęcy, lekki look, który wyróżnia się na tle innych opakowań na półkach. To nie miały być kolejne neutralne opakowania, które są jedynie tłem. Tutaj stawiamy na historie, emocje, wrażenie. W tym wypadku było to szczególnie ważne, ponieważ zastosowanie samych produktów nie jest oczywiste (przyrząd do depilacji twarzy, bibułka matująca). Opakowanie musiało więc tak mocno przyciągać uwagę, by docelowy klient chwycił je do ręki i doczytał przeznaczenie produktu. Po dodaniu ilustracji przedstawiających szkice wyjęte wprost ze świata mody, mamy do czynienia z produktem dla każdej miłośniczki mody i dobrego stylu. Ta seria produktów wymagała szczególnego zwrócenia uwagi na wykrojnik opakowania. Ważnym było, by pokazać produkt nie zapominajac jednak o pozostawieniu miejsca na informacje dotyczacą jego przeznaczenia.
Szybka i trafna komunikacja wizualna, czyli zastosowanie piktogramów i odpowiednich fotografii. Na innejs erii opakowań zdecydowałam się na użycie wskazówek użycia konkretnych produktów (np pędzli do twarzy, oczu, policzków), do których projektowane były odpowiednie piktogramy. Oprócz tego na froncie etykiety znajdują się zdjęcia sugerujące przeznaczenie konkretnego pędzla (pędzle to pudrów, cieni do oczu, szminki), nożyczki i paznokcie, nożyczki i skórki, tarka i stopa.
Przykładem świadomej pracy z kształtem wykrojnika jest opakowanie szczotki do włosów I-Flow z kolekcji Ewa Schmitt. Szczotka jest ultralekka, posiada liczne otwory (pozwalają na przepływ powietrza, co znacznie skraca proces suszenia) i jednoelementową poduszkę. Dzięki temu jest idealna zarówno do nakładania odżywki podczas kąpieli, jak i do suszenia i modelowania. Opakowanie powinno być takie jak szczotka — lekkie, delikatne, zgrabne i nowoczesne. Wzór na opakowaniu nawiązuje zarówno do wspomnianego przepływu powietrza przez otwory, jak i do samej struktury włosów. Otwór na środku pozwala dotknąć uginających się elastycznych igieł.
Realizacja
Kampanie reklamowe
Każda premiera produktu na rynku wiązała się z kampanią informacyjną, w zależności od wymagań marki własnej przygotowywałam reklamy do magazynów branżowych, banery informacyjne na strony internetowe.
Materiały wizerunkowe
Projektowałam materiały wizerunkowe i wewnętrzne firmy, projekty wspierające dział handlowy. Przygotowywałam prezentacje multimedialne poszczególnych produktów, marek własnych, serii produktowych prezentowanych podczas spotkań biznesowych. Oprócz tego zajmowałam się projektem i składem katalogu produktów (ponad 300 stron cyklicznie aktualizowanych), projektem strony internetowej dystrybutora.
Sesje fotograficzne
W ramach współpracy byłam odpowiedzialna za wizerunek produktów. Zajmowałam się przygotowaniem i produkcją aranżowanych sesji fotograficznych, których efekty wykorzystywane były do projektów kampanii reklamowych. Wykonywałam zdjęcia packshotowe (produkt na białym tle) produktów, później wykorzystywane były w katalogach, na stronach internetowych i reklamach. Oprócz tego przygotowywałam wizualizacje opakowań (gdy fizycznie nie były jeszcze wyprodukowane) do umieszczenia w prezentacjach wykorzystywanych przez dział handlowy.
Pani Urszula jest osobą niezwykle energiczną i kreatywną, z ogromnym zapałem do pracy. Jej dzieła zachwycają oryginalnością i wysokim kunsztem graficznym. Zlecenia realizuje starannie i terminowo. Współpraca ze Studiem Bakłażan zawsze przebiega w przyjaznej atmosferze.
Z przyjemnością rekomendujemy Studio Bakłażan, jako solidnego partnera, jednocześnie życząc dalszych sukcesów.
Horst Schmitt
Prezes zarządu