Identyfikacja wizualna wystawy i projekt albumu, czyli o tym jak prezentować sztukę

Wystawa Stefana Wegnera

Identyfikacja wizualna wystawy i projekt albumu


Data realizacji:
od 2019

Klient:
Galeria Piekary

Zadanie

Identyfikacja wizualna wystawy i projekt albumu prezentującego twórczość artysty to szczególny rodzaj projektu, ponieważ sam projekt nie powinien walczyć o uwagę widza z prezentowaną sztuką. Prace artysty i jego rozważania teoretyczne nie są łatwe do zaprezentowania. Stefan Wegner (1901-1965) to malarz, rysownik, grafik, dekorator wnętrz i teoretyk sztuki. W galerii Piekary prezentowana była wystawa jego prac pochodzących z lat 50. i 60. To czasy, gdy artysta badał fizjologię oka względem przestrzenności, rozważał zasady rządzące widzeniem obiektu ruchomego. Prace prezentowane na wystawie obrazują jego rozważania teoretyczne, dążenie do coraz większej syntezy obrazy i tym samym abstrakcji.

Współpracując z Galerią Piekary, byłam odpowiedzialna za projekt plakatów, reklam, banerów i zaproszeń na wystawę, oraz książki prezentującej prace artysty i teksty teoretyczne na temat jego twórczości.

Realizacja

Pracując z obrazami i grafikami Stanisława Wegnera, zdecydowałam się w żaden sposób nie naruszać ich integralności, traktować je z szacunkiem, to znaczy pozostawić im maksymalnie dużo przestrzeni, by miały możliwość wybrzmieć. Na plakatach, zaproszeniach wybrana praca zawsze jest widoczna w całości, litery i teksty nie wchodzą w obszar obrazu. Również w książce, tam, gdzie prezentowane są prace, lewa strona rozkładówki zawsze jest pusta (jedynie tytuł i dane techniczne). Analizując prace Stefana Wegnera, warto zwrócić uwagę na sam proces odbioru prac. Oglądamy je z bliska (ze względu na użyte materiały i bogactwo faktur) i z daleka (by zobaczyć całą pracę i jej kontekst). Dlatego właśnie w książce prezentowane są zbliżenia na fragmenty dzieł zajmujące całą rozkładówkę.

Do złożenia książki użyłam rodziny krojów pisma Questa, które pięknie współpracują i uzupełniają się wzajemnie w różnych rodzajach zastosowania. Przy okazji nagłówków i autorów używałam odmiany nieco bardziej złożonej i dekoracyjnej, by przy dłuższych tekstach użyć maksymalnie prostego i eleganckiego kroju pisma, który dobrze się czyta. To połączenie sprawiło, że mamy do czynienia ze szlachetnym i eleganckim przykładem pracy z typografią. Wyważona typografia, oprócz samych prac artysty, jest jedyną ozdobą książki.

W pracy nad technicznymi aspektami książki najważniejsze było użycie papieru, który idealnie odda kolory prac i nie będzie odbijał światła, zakłócając tym samym odbiór dzieł. Zdecydowałam się na użycie dwóch gramatur z tej samej rodziny szlachetnych papierów. Na grubszym papierze drukowane były prace (tak by farba drukarska nie przebijała na drugą stronę) i cieńszego, do części książki z tekstami teoretycznymi.

Rozwiązania usprawniające komunikację wewnętrzną firmy

Intranet dla Tempest Security

Rozwiązania usprawniające komunikację wewnętrzną firmy


Data realizacji:
2020

Klient:
Euvic.se dla Tempest Security

Zadanie

Rynek farmaceutyków rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie, co za tym idzie, na aptecznych półkach pojawia się mnóstwo różnych suplementów diety. Tym, co odróżnia aptekę od np drogerii, jest fakt dostępności produktu. W aptece klient widzi produkt z daleka, gdzie w przestrzeni drogerii może go wsiąść do ręki.

GAL to rodzinna firma specjalizująca się w produkcji suplementów diety naturalnego pochodzenia. Gdy zaczynaliśmy swoją współpracę, firma działała głównie na lokalnym rynku, obecnie załączone opakowania możemy znaleźć w większości polskich aptek. Dla firmy Gal zaprojektowałam kilkadziesiąt opakowań, nasza współpraca trwa od ponad 11 lat.

Proces

Przy tak dużej działalności i tak skomplikowanej strukturze firmy, istotnym jest dogłębne przebadanie wszystkich grup użytkowników nowego systemu. Wiedząc to, zdecydowaliśmy się na organizację pogłębionych warsztatów projektowych, podczas których staraliśmy się zdefiniować faktyczne problemy pracowników firmy i zaproponować takie funkcjonalności, które będą prostym i intuicyjnym rozwiązaniem. Do udziału w badaniach zaprosiliśmy przedstawicieli kilku grup użytkowników (kadra zarządzająca, pracownicy niższego stopnia, przedstawiciele działu IT, HR). Warsztaty prowadziłam wraz z doświadczonym programistą, który był odpowiedzialny za kwestie technicznych rozwiązań. Wynikiem dwudniowych warsztatów była pogłębiona analiza dotychczasowej komunikacji w firmie wraz z definicją problemów, które chcieliśmy rozwiązać i celów, które miałyby usprawnić komunikację.

Realizacja

Zdecydowaliśmy się stworzyć intranet, który będzie funkcjonalny zarówno w pracy biurowej (pracownicy HR), jako program wspomagający, jak i dla ochroniarzy, którzy zwykle korzystają z systemu za pomocą telefonu. Zakres prezentowanej treści, układ (szybkość dotarcia do potrzebnych informacji) i funkcjonalności dostosowane były więc do różnych urządzeń, z myślą o różnych grupach użytkowników.

Przykładem rozwiązania jednego z problemów może być odczytywanie skomplikowanych wyliczeń wynagrodzenia. Podczas warsztatów okazało się, że jedną z częstszych kwestii, z jakimi dzwonili pracownicy, było niezrozumienie wyliczeń widocznych na karcie wypłaty. Dlatego na górnym pasku strony znajduje się przekierowania do instrukcji odczytywania dokumentów wewnętrznych firmy. Instrukcje napisane i zaprojektowane były w sposób maksymalnie prosty i czytelny. Kolejnym ważnym elementem było uświadomienie każdemu pracownikowi, jakie są możliwości rozwoju w firmie, z tego powodu powstała rozbudowana sekcja z wyszczególnionymi kursami, ofertami pracy itp., które odpowiadają różnym stopniom kariery.

Oprócz tego Intranet został wyposażony w kilka narzędzi służących do komunikacji i zacieśniania więzi między pracownikami. Przykładem może być forum tematyczne, formularz to zgłaszania propozycji usprawnień bądź problemów w firmie, czy sekcje na stronie głównej, gdzie prezentowane są sylwetki pracownika miesiąca, teamu miesiąca i opinie od zadowolonych klientów.

Opakowania na suplementy diety dla profesjonalistów

Projekty opakowań na suplementy diety

Opakowania na suplementy diety dla profesjonalistów


Data realizacji:
2016

Klient:
WayOut

Zadanie

Marka Way Out to pomysł dwójki młodych, energicznych ludzi, dla który idea promowania zdrowego trybu życia jest bardzo ważna. Właściciel jest zawodowym sportowcem stąd jego świadomość znaczenia dobrej jakości suplementów diety.

Produkty Way Out są w 100% naturalne, bez barwników, dodatków smakowych – wszystkie przeznaczone dla świadomych konsumentów. Produkty celowane są w wąską grupę odbiorców, dlatego wizerunek firmy miał się zdecydowanie różnić od tego, co można spotkać na półkach w sklepach z suplementami diety dla sportowców.

Realizacja

Tym, czego szukaliśmy, było połączenie eleganckiej dostojności i minimalizmu. Mam przyjemność pomagać w tworzeniu marki od samego początku projektując logotyp, identyfikację wizualną, wszystkie opakowania i gadżety typu zestawy startowe, które są rozdawane podczas imprez sportowych, dla których Way Out jest sponsorem.

Kolagen rybi, izolat i koncentrat białka serwatkowego to w 100% naturalne produkty , bez barwników, dodatków smakowych. Są to jedne z najzdrowszych produktów dostępnych na polskim rynku. Minimalistyczne, czyste opakowanie było skierowane jest do świadomych klientów, osób aktywnych fizycznie, dbających o swoją dietę.

Bazooka to intensywna w smaku i równie mocna w doznaniach mieszanka kawy. Dzięki dodatkowej porcji kofeiny pobudza z wyjątkową siłą. Opakowanie projektowane było z myślą o podkreśleniu „bombowego działania produktu — stąd symbolika i kolorystyka związana z ostrzeżeniem przed bombami masowego rażenia.

Ula to pełna pasji osoba, która podchodzi do klienta indywidualnie. Jej projektów graficznych nie zamienilibyśmy na żadne inne- są przejrzyste, estetyczne, nowoczesne i idealnie wpisują się w wybraną przez nas branżę.

Zespół WayOut

czytaj dalej

Książka jako dokumentacja procesu twórczego

Projekt katalogu z wystawy

Książka jako dokumentacja procesu twórczego


Data realizacji:
2015

Klient:
Galeria Apteka Sztuki i Fundacja Mama

Zadanie

Zapisane w ciele to projekt, o którego zaproszone zostały artystki wizualne, pisarki i kuratorka. Wszystkie twórczynie zajmowały się w swojej pracy cielesnością i zagadnieniem pamięci. Projekt zakładał udział w kilkudniowych warsztatach, wspólne tworzenie prac i wystawy. Książka miała być podsumowaniem całego procesu twórczego i jego dokumentacją.

Realizacja

Biorąc pod uwagę charakter samych prac, zdecydowałam się na użycie małego formatu, który pozwalał uzyskać wrażenie intymności podczas obcowania z tekstami i pracami. Na okładce, na każdej stronie mamy dużo białych przestrzeni, które stanowią tło dla pojedynczych słów i obrazów. Elementem przewodnim albumu, nawiązującym bezpośrednio do dotyku jest odcisk. Jedynym elementem na białej okładce jest odcisk dłoni naniesiony błyszczącym lakierem na satynową folię. Dzięki temu zabiegowi obraz odcisku ujawnia się dopiero patrząc pod światło, lub dotykając okładki, Odciski palców pojawiają się również w środku publikacji. Portret każdej z artystek wpisany jest w zbiór linii papilarnych.

Youtube
Vimeo
Google Maps